Który papier wybrać? Firmowy czy artystyczny – zobacz różnice
Papier służbowy jest bardzo ważnym detalem wizerunku firmy. To właśnie on powoduje, że kontrahenci będą postrzegali nasze przedsiębiorstwo jako odpowiednie oraz przykładające dużą wagę do prawidłowych relacji z konsumentami.
Papier firmowy służy przede wszystkim do tego, aby drukować na nim każdą korespondencję firmy, a również różnorodne dokumenty, jak faktury, rachunki czy tym podobne papiery. Projektując go, wypada bez żadnych zahamowań pamiętać o tym, że ma on w pierwszej kolejności pełnić tę właśnie rolę, dopiero w drugiej zaś powinien porządnie się prezentować – należy w takim razie zostawić sporo wolnego miejsca, na którym będzie można umieścić treść dokumentów.
Przy projekcie nie można też zapominać o elementach, jakie koniecznie muszą odnaleźć swoje miejsce na każdym arkuszu – a wobec tego o logotypie naszej klarownej firmy, danych kontaktowych oraz odpowiedniej kolorystyce, dopasowanej do charakteru prowadzonej przez nas działalności – użyte kolory muszą w takim razie być zgodne z usługami, jakie oferujemy swoim klientom, a przy tym nie odwracać uwagi od treści, która została na nim wydrukowana.
Papier służbowy to jeden z tych atrybutów, bez których wybitnie z trudem wyimaginować sobie sprawnie działającą oraz dbającą o swoich konsumentów i relacje z nimi jednostkę gospodarczą – więcej w ogromnej ofercie na artykuły szkolne. Jest o swego typu wizytówką przedsiębiorstwa, sporo zdradzającą na jego temat – możemy z niego wywnioskować, czym się ono zajmuje i jakiego rodzaju aktywność prowadzi. Wypada pamiętać o tym, iż papier firmowy wielokrotnie będzie tym, co pierwsze kontrahent zauważy – z racji tego, iż w większości wypadków używa się go do drukowania treści prowadzonej korespondencji. Poza tym, zastosowanie znajduje także przy wystawianiu faktur lub rachunków, a również przy sporządzaniu notatek.
Z uwagi na to, jak istotną funkcję on pełni, musi być bezbłędnie zaprojektowany oraz przyzwoicie przygotowany. Z całą pewnością główną jego cechą jest kolorystyka – zawsze stonowana, a żywe oraz wyraziste barwy mogą pojawić się wyłącznie tam, gdzie jest to potrzebne. Poza tym, elementy te mogą pojawić się tylko na dole, u góry oraz na bokach arkusza – na środku zaś powinno znajdować się sporo wolnego miejsca.